Jeśli otrzymany rachunek za prąd jest zawyżony lub zaniżony wówczas mamy prawo złożyć reklamację do przedsiębiorstwa energetycznego i domagać się stosownej korekty. Najbezpieczniej zrobić to w formie pisemnej (np. wysłać reklamację listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru wraz z zachowaniem kopii pisma) lub skorzystać z elektronicznego formularza składania reklamacji dostępnego w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (e-BOK). W razie ewentualnych problemów konsumentowi łatwiej będzie udowodnić, że złożył reklamację oraz jakie było jego roszczenie. Przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane rozpatrzyć reklamację, w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W tym terminie odpowiedź powinna zostać wysłana do konsumenta. Odbiorca ma prawo do otrzymania od przedsiębiorstwa energetycznego pełnych wyjaśnień odnośnie podstaw obciążenia. W przypadku podejrzeń błędnego działania licznika, odbiorca ma prawo zażądać od przedsiębiorstwa energetycznego sprawdzenia układu pomiarowo-rozliczeniowego. Przedsiębiorca zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli w terminie 14 dni. W sytuacji, gdy kontrola wykonana przez przedsiębiorcę nie wykaże nieprawidłowości, odbiorcy przysługuje prawo do przeprowadzenia dodatkowej ekspertyzy badanego układu pomiarowo-rozliczeniowego, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wyniku tej kontroli. Dodatkowa ekspertyza musi zostać przeprowadzona w terminie 14 dni. Koszty sprawdzenia prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz badania laboratoryjnego, w przypadku gdy 1. nie stwierdzono nieprawidłowości w działaniu elementów tego układu - pokrywa odbiorca 2. stwierdzono nieprawidłowości w działaniu tego układu - pokrywa przedsiębiorstwo energetyczne.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Katarzyna Piskorz