Urząd Komisji Nadzoru Finansowego otrzymuje sygnały o podszywaniu się pod pracowników UKNF oraz wykorzystywaniu przez oszustów numerów telefonów UKNF. Oszuści wykorzystują metodę spoofingu. To rodzaj ataku, w którym przestępcy podszywają się pod inne urządzenie lub innego użytkownika w sieci, aby wykraść dane, zainstalować złośliwe oprogramowanie lub ominąć mechanizmy kontroli dostępu. Dominującą metodą spoofingu w ostatnim czasie jest podszywanie się pod numer telefoniczny banku bądź instytucję publiczną.
PAMIĘTAJ! PRZESTĘPCY MOGĄ PODSZYĆ SIĘ POD DOWOLNY NUMER TELEFONU.
Przypominamy – odebrałeś podejrzane połączenie telefoniczne?
Zachowaj szczególną ostrożność.
Nie podawaj żadnych danych.
Jeśli dzwoni do Ciebie osoba, której dane widnieją na liście KNF lub stronie internetowej KNF, dopytaj w imieniu jakiego podmiotu dzwoni.
Rozłącz się i zadzwoń na infolinię instytucji, na którą powołuje się ta osoba.
Jeżeli to próba oszustwa, niezwłocznie zawiadom Policję.
Nadzór KNF nigdy nie wiąże się z telefonicznym udziałem pracowników UKNF w bezpośrednich relacjach z klientami ani w transakcjach finansowych.
Źródło: www.knf.gov.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdwinie
Katarzyna Piskorz